...Iskolánk bemutatása

A Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium már több mint száz éve áll a közoktatás szolgálatában. Tanárainak és diákjainak mindig is a legszínvonalasabb teljesítmény elérése volt a célja. Az oktatásban arra törekszünk, hogy a gimnáziummal szemben támasztott követelményeknek maximális megfeleljünk. Biztosítjuk tanulóink számára az alapos, bárhol, bármikor felhasználható általános műveltség megszerzésének lehetőségét, a továbbtanulási céljaik eléréséhez szükséges ismeretek megszerzését. Céljaink elérése csak jól felkészült, tanítani szerető tanárokkal, és lelkes, tudásvággyal felvértezett diákokkal lehetséges. A pedagógus és a tanítvány közös munkája eredményezi gimnáziumunk előkelő helyét az ország középiskolái között, teszi sikeressé tanulóinkat az országos szintű megmérettetésekben.
2001-2005 között a felsőoktatásba felvettek aránya alapján az ország középiskoláinak rangsora:
1. Fazekas Mihály Gimnázium - Budapest
2. Krúdy Gyula Gimnázium - Nyíregyháza
3. Révai Miklós Gimnázium - Győr
4. Bolyai János Gimnázium - Szombathely
5. Zrínyi Miklós Gimnázium - Zalaegerszeg
6. Radnóti Miklós Gimnázium - Budapest
7. Földes Ferenc Gimnázium - Miskolc
8. Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium - Szeged
9. Lehel vezér Gimnázium - Jászberény
10. Teleki Blanka Gimnázium - Székesfehérvár
2001-2005 között a tudomány- és gazdasági egyetemekre jelentkezett tanulók felvételi aránya alapján az ország középiskoláinak rangsora:
1. K.L.T.E Gyakorló Gimnázium - Debrecen
2. Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium - Szeged
3. Fazekas Mihály Gimnázium - Budapest
4. Apáczai Csere János Gimnázium - Budapest
5. Tóth Árpád Gimnázium - Debrecen
6. Krúdy Gyula Gimnázium - Nyíregyháza
7. Bolyai János Gimnázium - Szombathely
8. Radnóti Miklós Gimnázium - Budapest
9. Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium - Szeged
10. Földes Ferenc Gimnázium - Miskolc
Az az iskola, amelyik csak oktat, és nem képes hatni tanáraira, rajtuk keresztül pedig a diákokra, nem láthatja el feladatát, tartós sikereket nem érhet el. Ezért szem előtt tartjuk, hogy a kis csoportok, az osztályok minél jobb közösséggé kovácsolódjanak, az egyének jól érezzék magukat egymással. Ehhez szükség van arra, hogy a tanulók ne csak tanulni járjanak az épületbe, ne csak munkának véljék az ismeretek elsajátítását, de találjanak szórakozást, felüdülést is az öreg falak között. Vannak olyan programjaink, melyek érdekesek, netán hasznosak, de mindenképpen a fiatalok kikapcsolódását segíti. Az az igényünk, hogy formáljon közösséget az iskola, erősítse az egybetartozás érzését, szinte észrevétlenül érvényesül e tevékenységünk során.
Mindezekhez a megújult épület, a világos, mind jobban felszerelt tantermek, a tornaterem, az étkezde és a könyvtár mellett a készülő diákklub is biztosítja a megfelelő hátteret.
Várunk minden olyan fiatalt, aki szeretne tudásával, életrevalóságával sikeres lenni. Céljai eléréséhez megvan az akaratereje, a kitartása, a megfelelő készsége és képessége. Rendelkezik olyan önfegyelemmel, toleranciával, mellyel a közösség aktív, hasznos tagjává válhat.
Érdeklődő tanulóinknak lehetősége van már a középiskolái évek alatt megismerkedni a tudományos kutatással is. Tanáraik támogatásával lehetőségük nyílik a szegedi tudományos élet nagyjai mellett dolgozni, és kutatási eredményeikről a TUDOK keretében rendszeresen beszámolni.
|